čtvrtek 16. dubna 2015

Životní cíle mého knižního Já

Zatímco ostatní už odmalička vědí, že budou doktory nebo procestují svět, já se zuby nehty snažím vydržet ve škole a marně dumám, co potom. Naštěstí aspoň moje knižně zaměřená část ví moc dobře, čeho by v životě ráda dosáhla. Rozhodla jsem se s vámi o několik svých knižních cílů podělit a na oplátku budu moc ráda, když mě seznámíte s těmi vašimi :)



1. Sesbírat knihy od Kinga. Všechny! Dobré, špatné, nejlepší. Se škaredými obálkami i s těmi vydařenými. Že to nebude snadné, to vím už teď. Zkuste si sehnat Beznaděj nebo Čtyři po půlnoci za normální cenu, ve slušném stavu a vydání od Bety...


2. Stejně tak chci vlastnit všechny knihy od H. Murakamiho. A celkově rozšiřovat svoji japonskou poličku. Mám japonské autory zkrátka moc ráda, mají dar vymýšlet neskutečně absurdní díla. Však si někdy zkuste přečíst takovou Hitomi Kaneharovou :)

3. Sním o místnosti, kterou budu mít jen pro sebe. Malá útulná místnůstka plná knih, pohodlných polštářů a s houpacím křeslem. A možná tajnou skrýší na čokoládky :)

4. Chtěla bych přečíst co nejvíc významných světových děl a klasik svého žánru. Od Moby Dicka přes Zločin a trest až po kompletního Tolkiena nebo Herbertovu Dunu. Také bych ráda zvládla všechny knihy od Austenové a sester Brontëových. Přece jenom jsem romantická dušička a pan Darcy nebo Rochester budou mít u mě v srdci vždycky svoje místo :)


5. S tím trochu souvisí i to, že se snažím splnit Rory Gilmore Reading Challenge (tady). Tedy ne že bych četla vyloženě knihy z toho seznamu, ale narazila jsem tam na několik děl, která si přečíst prostě musím. A jednoho dne bych to možná ráda měla splněné z co největší části, i když to nebude žádná sranda (také mám přečteno ostudných 22 knih z 339).

6. O trochu lépe jsem na tom u Kinga (35 z 62), Cliva Barkera (8 z 20) nebo Murakamiho (7 ze 17).

7. A dál? Snad už jen konečně dočíst těch 38 nepřečtených knih, které doma mám. Zbavit se těch, které zbytečně zabírají místo v knihovně a sehnat ty, které bych si přála. A samozřejmě víc číst, víc chodit na srazy a uskutečnit blogové i neblogové plány :)

Co vy? Jaké jsou vaše knižní cíle? A plníte nějaké challenge? :)

16 komentářů:

  1. Myslím, že máš super cíle a hlavně jsou všechny takové, co můžeš splnit. Potěšila mě u Tebe ta klasika a hlavně "přečíst všechny knihy Brontëových a Austenové"! Já už to udělala a stále jsou u mě tyhle knihy hodně vysoko (na pomyslném žebříčku :-D).

    O místnosti pro takovéhle účely jsem snila taky, teda do doby, než jsme si tomu přizpůsobili celý byt a máme knihy, komiksy a hry úplně všude. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná kromě Rory Gilmore challenge, tu si asi nedám :D Jo, vy to máte pěkně vyřešený; kuchyně (= jídlo!) a knihy v jedný místnosti, co víc chtít :)

      Vymazat
  2. Moc hezké cíle, držím palce, aby ti to všechno vyšlo! :) Já bych například chtěla vlastnit všechny knihy z nakladatelství YOLI (kromě tedy knih Hvězdy nám nepřály, Hledání Aljašky, Papírová města a Příliš mnoho Kateřin), které mám v hardbacku. Doma jich mám zatím 10, já vím, nic moc. :D Mám ještě spoustu dalších cílů, nejspíš se o tom také rozepíšu v článku. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já žádnou knihu od YOLI asi nikdy nečetla, abych pravdu řekla... A 10 náhodou není vůbec málo :) A budu ráda, když se taky rozepíšeš :)

      Vymazat
  3. Páni, držím pálce, ohledně Kinga - šla jsem včera do knihkupectví koupit si 1. díl Temné věže Pistolníka, že s tím konečně začnu, mám z bazaru sehnaný 4. a poslední díl. A 1. díl nikde, všechny ostatní díly měli. Prý není nikde k sehnání, nebude a ani se neplánuje dotisk. Běžele jsem rychle na internet, a vážně, všude není skladem a vyprodáno, naštěstí jsem pak knihu sehnala na databázi knih, slečna mi ji bude teprve posílat, sice za poměrně velkou cenu, ale rozhodla jsem se, že to za to dám. Zajímalo by mě ale, proč ten první díl není dostupný a ostatní ve velkém množství ano.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Wow, tak to jsem ani nevěděla. Zrovna tady by s dotiskem, myslím si, neprohloupili... kdo to pak má shánět po bazarech...

      Vymazat
  4. Já bych zase chtěla sesbírat hromadu vydání Hobita, zatím jsou jen 4 a samostatnou místnost na čtení chce naprosto každý knihomol :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je hezký přání! A velká láska k Hobitovi :)

      Vymazat
  5. Moc krásný článek, díky za něj! :-) A držím palce, ať se cílů podaří dostát!!! :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Nejvíc se mi líbí ta představa knihovny (já bych radši VELKOU útulnou a o čokoládu se radši podělím) a Roryn seznam mě taky trochu zneklidňuje.. Ale třeba je to jinou čtenářskou zvyklostí ve školách u nás a v USA? Já si jinak připadám jako čtenář klasiky, ale tady taky nemám zdaleka vše...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velká možná bude praktičtější, jen co je pravda :) Jak je to se čtením u nás a jinde, to netuším. Ale stačí mi podívat se na to, jak je většina mých vrstevníků otrávená z povinný četby a jak vždycky radši hledali obsahy na internetu a myslím, že je celkem jasno :) Ale ona Rory asi bude výjimka i za velkou louží :)

      Vymazat
  7. Naprosto s tebou sdílím bod číslo 3. Ta malá knižní zašívárna prostě jednou bude má. A hodně štěstí se sbíráním Kinga! Já se takhle rozhodla zkompletovat Zeměplochu - tak snad budeme obě úspěšné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zeměplocha má taky pěkných pár kousků, máš celkem co dělat :) Já se do ní ještě ani nepustila... je toho hrozně moc, mám skoro strach to načít :D

      Vymazat
  8. Sdílím tvou chuť zkompletovat Murakamiho! Zatím vlastním pouze Kafku na pobřeží a 1Q84 1,2. Ale četla jsem jich mnohem víc!
    Stydím se. Gilmorky jsou mé stálice a já četla kompletně jen 8 knih ze seznamu. Měla bych se dát do sebe!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to máme podobně :) Já si ho dřív půjčovala z knihovny, takže dokupuju až teď :) S tím Roryiným seznamem bych si až tak hlavu nelámala, ale je celkem sranda si odškrtávat políčka :)

      Vymazat

Konstruktivní kritika se přijímá, urážky a sprosťárny se mažou. A samozřejmě díky za každý komentář :)