pátek 10. dubna 2015

P. Tobin & J. Queiro: Zaklínač: Skleněný dům

Zaklínače asi netřeba představovat. Sapkowského romány jsou sice plnější politiky než monster, ale kdo četl povídky nebo hrál hry, ten si jich užil dosyta. A pokud vám ani to nestačilo, přichází Skleněný dům. Nejsem zrovna komiksový nadšenec (popravdě každým dnem čekám kopačky od mého nerd přítele za základní mezery ve znalostech týkajících se superhrdinů), ale Zaklínač si mě získal. Čím?




Komiksových příběhů o Geraltovi sice existuje povícero, ke mně se ale dostal až Skleněný dům a zaútočil silnými zbraněmi. Když příběh začne rybářem, který vyrukuje s tím, že na něj z kopce shlíží jeho mrtvá žena, je jasné, že bude o zábavu postaráno. Co se děje ve Skleněném domě a během putování k němu, to si přečtete sami. Vězte ale, že potkáte pár příšerek, Geralt sešle jeden nebo dva aardy a všechno možná nebude tak, jak se zdálo.


Co se kresby týče, pohybuje se od hodně detailní až po naprosto minimalistickou. U několika panelů se nedá ubránit myšlenkám na to, jestli se ilustrátor už náhodou nepřestal snažit. Na další straně vás ale vždycky přesvědčí o opaku a překvapí něčím propracovaným; podle toho, jak si to zrovna atmosféra vyžaduje. Pozadí stojí v pozadí (pardon, nikdy neodolám stupidní slovní hříčce) a pokud není důležité pro příběh, jde často jen o barevnou plochu. 


Kdybych měla Skleněný dům popsat v pár větách, řekla bych, že jde o komiks s ponurou atmosférou a příběhem nabízejícím to, co mohlo v románech trochu chybět (monstra, monstra, monstra...). O podvody a nečekané zvraty tu není nouze a i za těch několik málo stran si užijete spoustu poctivé akce. Znalci a milovníci Zaklínače si tak čtení určitě užijí a lidé, kteří se s ním prostřednictvím tohoto komiksu setkají poprvé, by také neměli být zklamáni. 


Co vy a Zaklínač? A co vy a komiksy? :)

6 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také nejsem příznivcem těch superhrdinských komiksů bez obsahu, které člověku nic nedají. Naopak mě ale velmi bavila kupříkladu Persepolis I a II. Jestli neznáš, doporučuji. :) Ale jak to tu tak u tebe čtu, asi si na Zaklínače místo vyšetřím. ;)

      Jinak co se propracovanosti a nepropracovanosti některých obrázků týče, pokud je to profesionální práce, mělo by to mít svůj význam. Alespoň co mi bylo řečeno, ostrost, detailnost případně i jen ty "prázdné" stránky nějakým způsobem pracují s atmosférou, emocemi a pocity postav. Těžko ale říct, zda to platí i v tomto případě. :)

      Vymazat
    2. Já jsem trubka, pětkrát to po sobě čtu a pak tam tuhle důležitou věc zapomenu dopsat, děkuju moc! :) Persepolis jsem četla, mám ho moc ráda, i když u mě v tomhle případě vítězí filmový zpracování :)

      Vymazat
    3. Co jsi zapomněla dopsat? :D
      To ano, film je velmi dobře zpracovaný a také se mi hodně líbil. Vlastně mi to kvalitativně připadá hodně vyrovnané. :)

      Vymazat
    4. Právě to s tou ne/detailní kresbou, že to krásně dotváří atmosféru tak, jak je třeba. Že někde si to žádá vidět mimiku a někde je důležitější fokus na jiný věci. Celou dobu na to myslím a pak to tam nenapíšu :D

      Vymazat
    5. Stane se. Ještě že to je "jen" blog, kde můžeš škrtat, přepisovat a doplňovat, aniž by to nový příchozí postřehl.

      (Teď jsem to prolétla znovu očima a... Je o mně zmínka v cizím článku! Super. :D )

      Vymazat

Konstruktivní kritika se přijímá, urážky a sprosťárny se mažou. A samozřejmě díky za každý komentář :)