středa 12. listopadu 2014

Žít tak život svého oblíbeného hrdiny...

Jednou jsem tak při brouzdání na 9gagu narazila na tenhle obrázek:


Předpokládám, že je tím myšleno to, že bychom jako hrdina naší oblíbené knihy uvažovali, dělali rozhodnutí jako on, dodržovali jeho morální kodex atd. atd. Ale mě napadlo, jak by to asi vypadalo, kdybych sdílela osud toho hrdiny a žila jeho život se vším všudy?

Kruh (K. Suzuki)

Kruh je jedna z mých nejoblíbenějších knih vůbec. Asi znáte americký film se Samarou, prokletou videokazetou a studnou v hlavní roli (jde o remake báječného japonského Ringu, který se drží knihy). Studna a videokazeta jsou i v knižní předloze, zbytek je na tom už o dost jinak, filmaři si holt rádi vymýšlí.


Co kdybych žila jako pan Asakawa? Velká paráda! Práce v novinách, životní partner, dítě, všechno máme. Prokletá videokazeta, týden na záchranu života a řešení jedné neřešitelné záhady za druhou, to všechno se šíleným duchem v patách? Taky máme. Index chtěnosti: ne, děkuji.

Píseň ledu a ohně (G. R. R. Martin)

Těžko určit, kdo je tu hlavní postava...


Ale co kdybych žila třeba jako Daenerys? Vždyť většina lidí ji miluje, má nejlepší outfity, super milence, draky, davy otroků, co chtít víc? Její život je parádní! Teda až na pár drobných, nepodstatných detailů, jako že draci jsou ty vůbec nejprotivnější děti, plahočit se pustinami bez zásob není žádná psina, a sem tam se vás někdo pokusí zradit nebo zabít. Index chtěnosti: beru Droga, zbytek s radostí oželím.

Harry Potter (J. K. Rowling)

Harry Potter rozhodně není můj nejoblíbenější charakter z Harryho Pottera (a asi se se mnou všichni přestanete bavit až zjistíte, že ho mám na žebříčku nejnemožnějších hrdinů), ale když už se bavíme o hlavních postavách, pojďme se zamyslet...


...co kdybych žila jako Harry? Tak samozřejmě, mrtví rodiče, přístěnek pod schody a šikana ze všech stran nejsou žádná sranda. Ale zjistit, že jste čaroděj, máte bankovní konto nadupané až po střechu a jste přijati na jednu z nejlepších škol na světě bez přijímaček? A ještě k tomu máte oddané kamarády, kteří by za vás položili život a úhlavního nepřítele, kterému záleží na vašem vzdělání tak moc, že na vás pokaždé zaútočí až na konci školního roku? A famfrpál a máslový ležák a každodenní žranici sponzorovanou školou? Sovu, neviditelný plášť a Hagrida za kamaráda? Index chtěnosti: sem s tím!

Jak by vypadal život v kůži hrdiny z vaší oblíbené knihy? Čí život byste žili rádi, a čí ani za nic? :)

10 komentářů:

  1. to je super článek, ale moje oblíbená knížka To od Stephena Kinga, taky těžko rozlyšit, kdo je hlavní postava, ale utkat se s Tím, bych určitě nechtěla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by bylo rozhodně nezáviděníhodný, není tam snad nikdo, čí osud by stálo za to sdílet... :) Už teď mám záchvat paniky pokaždý, když někde vidím vznášející se nafukovací balonek...

      Vymazat
  2. Páni, o knize u Kruh jsem neměla ani ponětí. Musím se po ní podívat. Díky za ispiraci... :-) Jinak vážně parádní článek, Tvoje hlášky jsou prostě boží... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nedávno si tu stěžovala El, že prý ho nemůže sehnat, tak jsem zvědavá, jestli budeš mít štěstí :) A moc děkuju, jsem ráda že ses snad pobavila :)

      Vymazat
  3. Úžasný nápad na článek:) Já miluju válečný knihy, moji hlavní hrdinové většinou trpí někde v koncentráku nebo jsou váleční veteráni, takže taky nic moc no:) Ale Daenerys - to bych si líbit dala:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to by bylo hodně nemilý, radši tu Daenerys. I když to chvílema nemá moc snadný. A taky mě poslední dobou tím svým chováním tak štve, že ten její život nechci už tak nějak z principu :) Nejvíc jsem jí fakt asi záviděla toho Droga :D

      Vymazat
  4. Skvělý nápad a článek :) Žít jako Harry by se mi líbilo- Bradavice, kouzla, Brumbál..jen toho Voldemorta bych možná vypustila :) A u Daenerys beru její draky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Harry to má fajn :) Draky bych brala, jen kdyby byli trochu poslušnější. Takovejhle mazel když se splaší, tak žádná sranda :)

      Vymazat
  5. Kruh je dokonalý, ale taky bych nechtěla být na místě hlavního hrdiny :) zamyslela jsem se nad svými oblíbenými knihami a ani u jedné bych nechtěla být v roli hlavní postavy :D asi to bude tím, že mí oblíbenci jsou z řad hororů :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je potom těžký, no... člověk si občas říká jestli by nebylo lepší, kdyby byl na romanťárny :D

      Vymazat

Konstruktivní kritika se přijímá, urážky a sprosťárny se mažou. A samozřejmě díky za každý komentář :)