čtvrtek 30. října 2014

Všichni moji Kingové

Když vám napíše Magdaléna, ať se rozepíšete o všech svých Kingovkách, nelze odmítnout (hlavně když vám to potřetí připomene :D). Moje sbírka zatím není moc rozsáhlá, ale i tak je v ní pár let práce a nepočítaně peněz. Doufám, že jednou bude kompletní, i když je trochu problém v tom, že za jednu knihu kterou já si koupím, on napíše dvě další :) Že už některé skoro nejdou sehnat, to je další věc.

Aktuálně vlastním 38 kousků, z toho 4 jsem ještě nestihla přečíst. V knihovně jsou řazeny tak, aby to lahodilo mému oku, což bohužel znamená, že každá nová kniha zapříčiní velké stěhování a předělávání. Ale co já bych pro Kinga neudělala :)

Fotky jsou bohužel těžce k ničemu, počasí venku focení nepřálo a já zrovna neměla čas vymýšlet takové úhly, aby se toho lesklo co nejmíň. (Tak dlouho jsem čekala na slušné světlo, až mi nakonec málem ujel vlak...).

Tady jsou všechny lásky pohromadě:


Jako první si posvítíme na hardbacky. Pár z nich je z toho smutného období, kdy Beta zřejmě zaměstnávala napůl slepé grafiky. Jak jinak si vysvětlit obálky Pulsu a Páté čtvrtiny... Obalově nejvíc asi fandím Dolores a Christině, líbí se mi jak ty hřbety s bílým pruhem vypadají vedle sebe. Už abych si dokoupila Mrtvou zónu, která ho taky má (samozřejmě si ji chci i přečíst, abyste si nemysleli, že jsem tak moc povrchní :)).
Jsem víc než ráda, že mám Misery, Dolanův Cadillac a Pátou čtvrtinu, zkuste si to dneska někde sehnat... (pokud nechcete vydání od jiných nakladatelství, což já nechci).
Kdybych měla vybrat top tři, byl by to Puls (který ale zřejmě bavil jen mě), Misery a Dolores Claibornová. Naopak Blaze a Běh o život, které King psal pod svým Bachmanovským pseudonymem, mě za srdce nechytili a konkrétně Blaze řadím mezi to nejslabší, co jsem kdy od Kinga četla.


Dále tu máme paperbacky. Všechny graficky podobné a tím pádem skvěle vypadající vedle sebe v knihovně... až na Čtyři roční doby. Které jsou sice vydařené, ale já tu jednotnou formu měla dost ráda. Deník Ellen Rimbauerové sice nepsal King, ale jde o knihu podle scénáře k jeho filmu Dům v růžích, proto je mezi Kingovkami. Ještě jsem se ale nedostala k tomu si knihu přečíst (nebo se podívat na film), takže vám víc neřeknu.
Kdybych měla vybrat top tři, určitě půjde o Čtyři roční doby, To a Řbitov zviřátek. Naopak mi moc nesedlo Prokletí Salemu a Temná půle. Geraldovu hru vám doporučuju v případě, že se chystáte na Dolores, ty dvě spolu docela nečekaně souvisejí :)


Na další poličce si hoví Temná věž, zřejmě nejznámější Kingovo dílo. Četla jsem ji, dokonce dvakrát. A byla jsem z ní unešená, ne že ne. Osobně ji ale nepovažuju za vrchol Kingovy tvorby, neřadím ji mezi nejoblíbenější díla od něho a dokonce bych ji neoznačila ani za jednu ze svých nejoblíbenějších sérií. Promiň, Rolande. Putování s tebou jsem si užila, ale byla i lepší dobrodružství... (Každopádně si nutně musím pořídit ještě Závan klíčovou dírkou, který se časově řadí mezi čtvrtý a pátý díl, i když není nezbytně nutné ho číst).


A nakonec pár tlouštíků a knih, které se jinam nevešly. Tommyknockery jsem ještě nečetla a Ostrov Duma Key mám právě rozečtený, za všechny ostatní bych ale dala ruku do oně. Nespavost a Svědectví řadím mezi svoje nejoblíbenější Kingovky vůbec, stejně tak Holčičku, která měla ráda Toma Gordona. I u ní ale znám překvapivě velké množství lidí, které úplně neoslovila. Knihu Pod kupolí možná znáte v podobě seriálu, který se ale od knižní předlohy znatelně odklonil, což spoustu lidí naštvalo a seriál je nebaví. Já ho mám ráda. A King si tam taky střihnul menší cameo :)


A to bylo všechno, pokud jde o Kinga. Teď se snažím za rozumnou cenu sehnat Beznaděj a Čtyři po půlnoci. Bohužel stav mého konta má dost rozdílnou představu o "rozumné ceně", než většina prodejců. 

Ukážu vám ještě pár knih od Joe Hilla, Kingova syna. Vánoční říši si šetřím na Vánoce, o Bobbym jste se mohli dočíst tady, Rohy mě nebavily a za vrchol zatím považuju Černou krabici, které se podařilo vyvolat u mě pár scénami zrychlené dýchání.


Nakonec ještě pár dalších horrorů. Moje nejoblíbenější série (i když to vlastně série tak úplně není) od Koji Suzukiho. A pár Barkerů, v čele s mojí druhou nejoblíbenější sérií, Abarat (kapesníčků si nevšímejte, potřebovala jsem si založit pár věcí a nic stylovějšího zrovna po ruce nebylo).


Kolik kousků od vašeho nejoblíbenějšého spisovatele vlastníte? A jaká Kingovka je vaše nejoblíbenější a kterou byste naopak radši nečetli? :) 

41 komentářů:

  1. no páni. úžasná zbierka :O ja ale bohužiaľ nie som veľký nadšenec kingovej tvorby , zatiaľ som čítal len Carrie , Joyland a 22.11.1963(túto som ale nedokázal dočítať ). Ale rád by som si niečo od neho prečítal , teraz mám vyhliadnutú jeho novinku Pan Mercedes :) tak čakám kedy vyjde v češtine (naštastie už o mesiac ) mne sa zas Rohy celkom páčili :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak z těch jsem četla jen Carrie a Joyland a i když mě obě bavily, uznávám, že King má lepší kousky :) A těm Rohům někdy budu muset dát druhou šanci, všichni si to celkem chválí, až mám pocit, že jsem snad četla jinou knihu :)

      Vymazat
  2. Wow, tak tohle je bomba. :-D Upřímně závidím Tvou krásnou sbírku! Já toho od Kinga zase tak moc nečetla, ale Nadaný žák a Misery se mi zatím asi líbily nejvíc. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vám závidím asi 3/4 knihovničky, tak mám teď takovou škodolibou radost, že se aspoň pro jednou karty obrací :D

      Vymazat
  3. No to byla doba! :D

    Naprostá nádhera! Nechceš se ke mně nastěhovat? :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Se ti to mluví, já jsem doma dva dny v měsíci a to z nich ještě půlku strávím v hospodě! :D A jako máš doma boží knihy a Tonču, takže klidně.

      Vymazat
  4. No ty fole! Smekám pomyslný klobouk před touto sbírkou. Já včera dočetl Lunapark a bylo to dobré čtivo. Trochu slabší kousek, ale přesto stále velmi dobrý :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od někoho s tvojí knihovnou to potěší dvojnásob :) Lunapark byl fajn, ale uznávám že má i lepší kousky.

      Vymazat
  5. :OO wau wau wau.. strašne super rozsiahla zbierka, pekné kúsky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, ale pořád je na čem pracovat :)

      Vymazat
  6. Som stastna ze zije rovnaka kingoholicka ako ja :-D Velmi krasna zbierka, ja prave teraz citam Nespavost a potom sa chystam na Svedectvo-to sa ti pacilo?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono nás asi bude víc, ale taky ráda potkávám spřízněný duše :) Nespavost se mi líbila hodně moc a Svědectví je asi jedna z mých top 3 od Kinga celkově (teda z těch co jsem zatím četla :))

      Vymazat
  7. No teda parádní sbírka, asi jako já a Agatha Christie, ale ta nezabírá tolik místa :D Jinak já nečetla ještě žádnou, ale už mám doma Holčičku a Lunapark, tak se těším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. basterka potom ju zrecenzuj budem velmi zvedava na tvoj nazor na tuto knihu. vela ludom sa nepaci, ale ja som ju zhltla za jeden den :-)

      Vymazat
    2. Kterou z těch dvou myslíš? :)

      Vymazat
    3. Vždycky když je někde zmínka o Agathě, nemůžu si na tebe nevzpomenout :) A vždycky je mi hrozná hanba, že jsem se k ní ještě nedostala :) A doufám, že se ti obojí bude líbit. Hlavně jsem teda zvědavá co řekneš na Holčičku :)

      Vymazat
    4. Jaj zabudla som :-) Rovnako ako "kolegyna" - som zvedava co povies na Dievcatko co malo rado T.Gordona

      Vymazat
  8. Já mám doma jen tři - Prokletí Salemu, Osvícení a Carrie. Moc si přeji Pod kupolí a v únoru třeba nějaké další, díky za inspiraci. <3 :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, snad dobře poslouží :)

      Vymazat
  9. Ty máš Kruh, ty máš KRUH!!! Néé, tak to je krutá závist! Doma mám Spirálu i Smyčku a Kruh nemůžu sehnat :(
    jinak Kinga taky zbožňuji, bohužel zatím nemám ani polovinu toho, co ty :( já totiž nemusím paperbacky, takže Kinga v měkké vazbě nekupuji :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéééj, to je škoda. Snad se objeví třeba někde na bazaru. Vím co to je za peklo, když člověk nemůže sehnat to, co by chtěl. Kruhu se každopádně nikdy nevzdám (a on by to moje stokrát čtený otrhaný vydání stejně nikdo nechtěl :D). A paperbacky já zase ráda, jen mě štve že je nemůžu nikam nosit s sebou, má to na ně neblahý dopad...

      Vymazat
  10. úžasná sbírka, sama vlastním od mistra 30 knih. Moc bych si chtěla přečíst sérii Temnou věž, zatím mám jen první díl, ale chystám se dokoupit si všechny. Mám nejraději knihu Pod kupolí a Svědectví. Holčičku, která měla ráda T. Gordona mám moc ráda... Prokletí Salemu se mi moc líbilo a naopad To mě moc neoslovilo... Ale každá jeho kniha má něco do sebe :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A Vánoční říši si taky šetřím na Vánoce :)

      Vymazat
    2. 30 je hodně hezký číslo! A jsem ráda, že se konečně někomu líbila Holčička. A na vánoce se teda máme na co těšit :)

      Vymazat
    3. To máme! a četla si už knihu Doktor spánek? V ní byla zmínka o tom chlapovi, o kterým je Vánoční říše... Taky se tak jako já těšíš na knihu Mr. Mercedes? Snad ji najdu pod stromečkem :D

      Vymazat
    4. Ještě nečetla, budu si předtím asi muset znovu dát Osvícení pro osvěžení. A díky za upozornění, tyhle detaily mám ráda :) Jo, co najdu pod stromečkem, to by mě taky zajímalo, a za Mercedes bych se určitě nezlobila (ani knižní, ani na kolech :)).

      Vymazat
    5. Já taky Osvícení nečetla dlouho a nevadilo to, to podstatný v knize připomenou :) Jo taky mám ráda ty malé detaily třeba jak byla v Dallasu narážka na To, to se mi líbilo nejvíc :) Tak ti přeji ať Mercedes najdeš pod stromečkem a nejlépe oba :)

      Vymazat
    6. Ono se to u něj hodně prolíná a navzájem na sebe ty věci strašně odkazujou... když pak čtu nějakou knihu znovu, pokaždý toho najdu víc a víc, protože jsem mezitím přečetla další knihy a chápu tak víc narážek :) A dobře, s Doktorem Spánkem na tebe dám :)

      Vymazat
  11. Tak to mu říkám sbírka. Wow. Taky mám hodně ráda Kinga. A přidávám se - Puls mě taky hodně oslovil :) Temnou věž mám moc ráda, TO a Pavučina snů jsou mé topky. Prokletí Salemu i Tommyknockeři mě bavily. Ale třeba Pod kupolí jsem ještě nečetla a seriálu se tak vyhýbám :) Aktuálně mám 27 Kingovek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavučinu snů jsem ještě nečetla, teď se na ni těším zase o kus víc :) 27 je hodně slušná sbírka!

      Vymazat
  12. Hezká sbírka :) Ale nejvíc mě potěšilo, že konečně u někoho taky vidím Barkera! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Barker je miláček, jen bych hrozně ráda sehnala Knihy krve...

      Vymazat
    2. Zkus Databáziknih.cz tam je pořád někdo prodává :)

      Vymazat
    3. Mimochodem, tady je moje sbírka: http://wolfdraven.eu/autorske-silenstvi-3/ ;) Ale je to teda z roku 2012 a už se mi o něco rozrostla :) Možná časem nafotím aktuální stav :)
      A tady mám Barkera, ale ještě mi pár knížek chybí: http://wolfdraven.eu/autorske-silenstvi-4/

      Vymazat
    4. Tam to sleduju pořád, bohužel tam jsou buď vydání, který nechci (třeba od Ikaru), nebo za úplně šílený ceny. Anebo jsem zrovna švorc, když je tam výhodná nabídka (jak kdybych někdy švorc nebyla :D).

      Vymazat
  13. paaaani tak to je solidni sbirka! ja od Kinga jeste nic necetla, ale uz hodne dlouho se chystam, jen se nemuzu rozhodnout, cim zacnu, aby me to nalakalo i na ty dalsi knizky a neodradilo hned zkraje, protoze bych si toho od nej rada precetla vic :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za mě určitě Čtyři roční doby. Není to sice horrorový čtení, ale věřím, že by tě to mohlo navnadit na něco dalšího :)

      Vymazat
  14. tak tu sbírku ti závidím, já jsem Kinga bohužel začla číst teprve nedávno a mám v plánu přečíst od něho vše, co půjdu, nedávno jsem dočetla Zhubni a teď čtu To, ale knížky si jen půjčuju v knihovně ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je ekonomicky velice moudré rozhodnutí :D

      Vymazat
  15. Tomu se říká nadšení pro věc:) Já takhle sháním všechno od Oscara Wildea, miluju ho:) Krásný, fakt, jen tak dál:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marně přemýšlím, jestli jsem od něho někdy něco četla a docházím k tomu, že asi ne. Chyba! (Pokud teda nepočítáme Lady Fuckingham, u který by mě fakt zajímalo, jak to s tím autorstvím je :)).

      Vymazat

Konstruktivní kritika se přijímá, urážky a sprosťárny se mažou. A samozřejmě díky za každý komentář :)