úterý 5. srpna 2014

Nové čtení (IV a V): na co jsem velká a co jsem získala netradičně?

Ahoj všem! Sice mám pořád spousty času, ale to mi vůbec nebrání v tom, nic nestíhat. Proto vám dneska přináším článek hned o dvou úkolech k Novému čtení. Jeden opožděně, a když na to přijde, ten druhý zrovna tak.

Ten aby se někam nenacpal...

4. úkol: přečtěte knihu, na kterou jste velcí (článek u Katie)

Náhoda zapracovala, a stejně jako Katie jsem i já sáhla po Alence v kraji divů. Ne že bych někdy měla šanci vyrůst z pohádek a připadat si na ně moc velká, ale řekněme, že nejsem úplně cílová věková skupina :) Měla jsem bilingvní vydání a přiznám se, že jsem většinou četla právě anglickou polovinu. Ne že by byl překlad špatný, ale ty jazykové hříčky v originále byly very punny až moc skvělé, a ať se překladatelé snaží sebevíc, trocha vtipu se s překladem vždycky vytratí. Spíš než na ději Alenka staví na popisech, nevídaných postavách (vážně, jak často člověk narazí na království s obyvateli-kartami?) a bujné fantazii autora. Jako cvrček bych to asi ocenila, teď mi tam ten příběh trochu chyběl. Asi bych si musela přečíst i to, co bylo Za zrcadlem. Na druhou stranu bych ale jako cvrček asi neocenila všechny ty hříčky se slovíčky, takže jsem si tam i teď našla to svoje. Na rovinu ale říkám, že znovu bych to mít nemusela a radši si pustím Burtonovu zdrogovanou adaptaci :)


5. úkol: přečtěte knihu získanou netradičním způsobem (článek u Katie)

Nejdřív jsem si myslela, že to bude oříšek. Přece jenom čtu knihy z vlastní, mamčiny i městské knihovny, nakupuju v internetových i kamenných obchodech, v bazarech a sem tam něco splaším v antikvariátu... vypadalo to, že zadání nezvládnu splnit. A nakonec jsem zmákla hned dvě knihy. Začalo to tím, že jsem si večer ztrápeně sedla k Zaklínačovi a přemýšlela, jak si se zadáním poradit. V tu chvíli se mi nad hlavou objevila pomyslná žárovka a došlo mi, že mám Zaklínače půjčeného od kamaráda. A jak často si půjčuju knihy od kamarádů? Správně, skoro vůbec. O Zaklínačovi se tu vůbec nebudu rozepisovat, právě čtu poslední díl a miluju snad každé písmeno každého dílu. A Geralta. A Marigolda. A Cahira. Až budu zakládat svůj pánský harém, vím koho do něj chci :)


Druhou knihou, získanou pro mě neobvyklým způsobem, byl Bleach. Což vlastně byla snad první manga, kterou jsem kdy přečetla. Otaku se ze mě sice nestal, ale jako jo, někdy ráda zkusím další. A jak Mařenka k Bělidlu přišla? No dobře, žádná zábavná historka to nebude. Prostě a jednoduše to byla příloha k Pevnosti. Ale protože takto získané knihy mám doma jen dvě, počítám to do netradičních cest :) Tím spíš, že brzo počet takto nabytých knih u mě doma klesne na jednu, protože Bleach poputuje ke kamarádovi jako splátka za zapůjčení Zaklínače (nebojte, půjčil by mi ho i bez splátek a stejně tak bych mu já dala Bleache bez splátek, ale... no... oukej, lžu, normálně by to bylo za pivo :)).

A to by bylo. Jakým nejvíc netradičním způsobem jste kdy přišli ke knize vy? :)

12 komentářů:

  1. Super netradiční způsob je třeba knihoběžník (knihobeznik.cz), jinak si asi na nic nevzpomenu. Ale jsem ráda, že se Ti líbí Zaklínač i Bleach. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jo, tak knihoběžník mě vůbec nenapadnul! Ne že by u nás šla sehnat nějaká slušná knížka, ale nápad je to dobrej :)

      Vymazat
  2. Já jsem Alenku v říši divů ještě nečetla, i když bych chtěla. Mám ji doma v českém překladu, ale i v originále a právě jsem přemýšlela, jestli zkusit angličtinu nebo radši zůstat u češtiny. Teď jsem spíš nakloněná k té angličtině. :) A "Burtonova zdrogovaná adaptace" - to mě pobavilo. :D
    Zaklínače bych ráda rozečetla, doufám, že se mi povede se k němu dostat co nejdřív. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to by to bilingvní vydání bylo ideální :) I když ono je to kratičký, zvládneš obojí. A jsem ráda, že jsem pobavila :)

      Vymazat
  3. Netradičně jsem přišla k Hypnotizérovi od Larse Keplera, kterého můj taťka vyměnil s nějkým jiným pánem v Mexiku, protože ho nebavila kniha, kterou jsme mu daly s mamkou k Vánocům. :D
    Ta kočka je úplně úžasná! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je teda vděčnej tatík :D Ale poradil si, to je hlavní. Kocour je super, ale fakt bez něj nejde vyfotit jediná fotka, všude se nacpe :D

      Vymazat
  4. Tu Alenku v kraji divů bych si někdy ráda přečetla..:D Bleach jsem zatím pouze viděla jako anime, k manze jsem se zatím nedostala..snad jednou..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak já zas neviděla anime. A přečtenej jeden díl mangy taky není nic moc, takže vedeš :)

      Vymazat
  5. Cha, protože Zaklínače miluje každej, kdo ho přečetl! Tak tak....
    Geralte, má platonická lasko...

    Škoda jen, že se mi nedaří sehnat pátej díl v tvrdé vazbě, vypadá to blbě, když už se mi podařilo sehnat všechny ostatní :D

    Králík v krabici

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím mám teda asi radši Cahira než Geralta, ale za Geralta bych se určitě nezlobila :) A ani bazar na Databázi knih nic? Většina mých poptávek tam zatím byla vyslyšena.

      Vymazat
  6. Alenku ráda nemám, Zaklínače jsem ještě nečetla (ale slyšela jsem, že je dobrý jen první díl, hmm, to jsou věci) a to třetí vůbec neznám, takže máš můj obdiv, cos to přečetla a ještě splnila dva úkoly! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se asi nejvíc líbil druhý povídkový díl a tak jako obecně mi ty povídky sedly víc, než romány. Ale líbí se mi to všechno. Jsem zvědavá na poslední díl, má nejmenší hodnocení ze všech... snad mi to nepokazí zážitek :) A Alenku ne že bych neměla ráda, ale čekala jsem od ní víc a znovu bych ji číst nemusela, takže jsme na tom přibližně podobně :)

      Vymazat

Konstruktivní kritika se přijímá, urážky a sprosťárny se mažou. A samozřejmě díky za každý komentář :)