pondělí 21. července 2014

Moje nej: co jsem ráda četla v pubertě?

Když mi bylo 13 nebo 14, pořád jsem si představovala, jaká asi bude moje první pusa nebo kterého fešáka si nabalím. A protože se k ničemu z toho pořád neschylovalo, kompenzovala jsem si to romantickou literaturou. Následující knihy mě provedly mojí pubertou a vůbec se za to nestydím když řeknu, že bych si je s chutí přečetla i teď :)


Databáze knih
Tilly Bagshawe: Rozhodnutí

Tahle kniha měla všechno, co jsem ve svých -nácti mohla chtít: prostředí koňských dostihů, vlasatého rebelského kovboje a příběh, ve kterém se všechno zvrhlo. Roztomilá hrdinka přičichla k drogám, prošla si anorexií a přišla o svoje zásady a ideály. Jestli je zase našla, vám říkat nebudu, ale víte jak to v těch romanťárnách chodí... :)

Proč jsem ji měla ráda? Milovala jsem koně, hořela jsem láskou k dlouhovlasým mužům a navíc tam bylo několik erotických scén. Víc netřeba,

Nedávno jsem od autorky četla knihu Prosím, nerušit a vcelku mě zklamala. Rozhodnutí mi nepřišlo jako typická pubertální slátanina, Prosím, nerušit už bohužel ano.





Databáze knih
Anne Rivers Siddons: Nezkrotná Nora

Nezkrotná Nora je jednou z těch knih, kde se vyplatí nenechat se odradit obálkou. Ta vyvolává představu slepého grafika a laciné lovestory. Ve skutečnosti jde o příběh dospívající Peyton, která po matčině smrti nemá kromě hospodyně nikoho, kdo by jí rozuměl. A život v jižanském městečku 60. let dokáže být velmi nudný, až na občasné pozdvižení způsobené rasovými předsudky. Vody rozvíří návštěva mladé energické Nory. Dokáže vytrhnout Pyetonina tatínka z letargie, pomáhá Peyton poprat se s dospíváním a svým růžovým thunderbirdem pohoršuje široké okolí. 

Proč jsem ji měla ráda? Nezkrotná Nora je příběh lidí, kteří hledají sami sebe, i když na to každý jde svou vlastní cestou. Líbilo se mi prostředí konvencemi svázaného městečka, které pobuřuje každá odchylka od stereotypu. A že Nora jich pár přinesla :) Taky tu najdete pár tipů na klasická díla americké literatury,


Databáze knih
Dora Levy Mossanen: Harém

A konečně moje nejoblíbenější z této trojice. Kniha z rozpálené Persie. Poznáme prostitutku Rebeku a její dceru Zlatinku se zpívajícími kostmi. Doslova. Díky tomuto nadání a Rebečině prohnanosti se Zlatinka stane součástí šáhova harému a to by bylo, aby ho neokouzlila. Příběh se pak rozvíjí dál, ale já vždycky měla mnohem radši Zlatinčinu trnitou cestu na vrchol. A život mladé Rebeky, která byla v deseti letech provdána na sadistického kováře. 

Proč jsem ji měla ráda? Na téhle knize jsem milovala snad všechno. Od městské skládky hemžící se červy, až po luxus šáhova paláce. Rebečinu nezdolnost a schopnost okouzlit i toho nejméňě přístupného muže (nebo eunucha). Šáha, který v mých představách nabyl podoby největšího sexouše na planetě Zemi. Rozkošnou Zlatinku a její zpívající kosti. Prohnanost konkubín, potem čpící dohazovačku Hešmat i kníratou bordelmamá. Zkrátka krásné i nehezké části knihy.

8 komentářů:

  1. Jééé sice ani jednu z těchto knih neznám, nečetla jsem, ale Tilly Bagshawe znám jako autorku, mamka od ní četla celkem hodně knih a říkala, že je to hrozně přeslazené a sladké :-D
    Jinak super článek, tahle rubrika mě moc baví! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se ti líbí :) Oproti tvojí mamce mám od Tilly (nebo spíš teda celkově :D) načteno maličko, takže nemůžu až tak soudit. Prosím, nerušit bylo opravdu moc přeslazený, taky mě to moc nebavilo. Ale Rozhodnutí si pamatuju ne až tak přeslazeně, ale zase je to pěkných pár let zpátky, tak mám možná zkreslené vzpomínky :)

      Vymazat
  2. A já ještě ani jednu nečetla, stydím se :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že nemáš vůbec za co. Možná bych se měla stydět spíš já za to, že se mi ty knihy tak líbily :D

      Vymazat
  3. Neznám nic lepšího, než jsou erotické scény s dlouhovlasými muži, ať už v knize nebo v reálu:)) Takže za mě by vedla 100% ta první knížka:)) Já to přiznám, v pubertě jsem zrovna moc nečetla...a když, tak to byl Pratchett:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už ty vlasáče nemusím tak jak dřív, ale když to takhle řekneš, tak musím uznat, že je asi vždycky budu mít ráda :D A je mi zase stydno, já se k Pratchettovi nedostala ani teď, pár let po pubertě.

      Vymazat
  4. Moje pubertální top byly Láska je jen slovo (tvé top aspoň vypadají slušně, ale když jsem se ve 14ti procházela všude s knížkou, co měla na obálce nahou babu.. no..), Poslední kabriolet a Doktoři. Všechno skvělá díla.
    Jsem moooc ráda, že jsem narazila na Tvůj blog, jelikož v poslední době čtení flákám a tohle mě pěkně nakoplo:)) Díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hah, nahý baby na obalu pobavily :D Díky za pochvalu, jsem ráda že se ti tu líbí a tvoji pubertální topku co nejdřív omrknu, neznám nic z toho :) Snad jen Poslední kabriolet mi něco letmo říká. Jsem holt ostuda.

      Vymazat

Konstruktivní kritika se přijímá, urážky a sprosťárny se mažou. A samozřejmě díky za každý komentář :)