pondělí 7. července 2014

Moje nej: monstra, příšery, přízraky... (první část)

Ahoj všem! Jak jsem se teď pustila do Zaklínače a zase začala hrát Heroes of Might and Magic (V a VI), mám zase nějakou slabost pro fantasy potvory, nadpřirozené bytosti a netvory všeobecně. Vybrat tři nej byl těžký oříšek, protože jich mám ráda mnohem víc, ale výzvy jsem se nezalekla. Nenajdete tu draky ani moje oblíbenější wywerny, dokonce jsem si odpustila i testrály z Harryho Pottera. Jaké mazlíky bych si tedy pořídila? (Nebo radši ne...)



3. Bánší

Spatřit tuhle vyhublou ženštinu moc nepotěší. Buďto zvěstuje smrt někoho blízkého, nebo vám ji svým kvílením rovnou způsobí. Tím si vysloužila roztomilou přezdívku Smrtonoška. Aby toho nebylo málo, dokáže paralyzovat dotekem. I když si nemyslím, že by to po jejím spatření bylo ještě potřeba. Jak začne bánší kvílet, paralýza není nutná... Zajímavé je to, že původně byla součástí irského folkloru a údajně každý významný rod měj svoji. Dneska už se s ní ale setkáme skoro všude.

zdroj

Proč ji mám ráda?

Protože jsem odmalička morbidní a cokoliv co souvisí se smrtí, mě prostě a jednoduše fascinuje. A představa, že se podívám z okna a uvidím na zahrádce naříkat Smrtonošku je... no... zkrátka doufám, že když si ji předejdu umístěním do pondělní topky, nechá mě být :) 


2. Hydra

Moje milovaná hydra. V HoMaM V  jsem snad pořád hrála za kobku, a i když je hydra jeden z těch méně užitečných charakterů, já k ní zahořela láskou. Původně se vyskytovala v řecké mytologii, ale jak to tak u báj(eč)ných oblud bývá, známe ji dneska všude. Má devět hlav (původně, dneska se to celkem liší) a když jí jednu useknete, narostou místo ní dvě. Takže s trochou snahy můžete mít třeba tisícihlavou hydru, jen vás za to asi nebude mít moc ráda :)

zdroj

Proč ji mám ráda? 

Já mám jen jednu hlavu. A často se v ní vůbec nevyznám. Vlastně kolikrát mívám pocit, že ji mám jen aby mi nepršelo do krku. A teď si vemte, že těch hlav máte devět. Kdo se v tom má vyznat? Hydra je zkrátka moc chytré zviřátko. Navíc se umí regenerovat, může útočit na všechny strany a vůbec je skvělá. Nechte si draky, já chci hydru. Konečně bych neměla problémy dostat se v Brně přes Svoboďák, s takovým mazlem bych budila respekt :)


1. Mantichora

Za tuhle miloučkou potvůrku můžeme vděčit Peršanům. Na vině asi bude horké perské slunce, protože kdo jiný by vymyslel obludu s lvím tělem, škorpioním ocasem a obličejem člověka? Která navíc ještě ke všemu žere právě lidi, a to třemi řadami zubů? Oběti prý láká podobně jako sirény - vyluzováním libých zvuků. Hádám, že ten, kdo se nachytá, asi hodně lituje, když poprvé spatří původce zpěvu. A nezachrání vás ani fakt, že jste kouzelník, protože mantichora je proti většině kouzel imunní.


Proč ji mám ráda?

Oblíbila jsem si ji přesně v okamžiku, kdy jsem poprvé spatřila její obrázek v knize Škola čarodějů - průvodce magickým světem Harryho Pottera. Něco takového jsem si prostě nemohla neoblíbit. (Říkám že jsem byla divné dítě). A když jsem se pak dozvěděla co všechno dovede, měla jsem ji o to radši. Je sice trochu vybíravá na potravu, ale on se vždycky najde někdo, u koho by vás až tak nemrzelo, kdyby se ztratil :)

8 komentářů:

  1. Banší jsou moc fajn... A taky by nebylo tak těžké se jí stát. Stačilo by, aby tvá rodina potřebovala jakože ochránce a vylosovala tebe, coby malé copaté děvčátko. Pak už jen stačilo dítko zazdít do zdí domu a ochránce sídla a rodu byl na světě. Tehdy měl lid pořádné kule, to se musí nechat. Já bych se spíš bála, že mě bude strašit, když jí provedu něco takového... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, zase jedna promarněná šance... mohla jsem se stát bánší a místo toho studuju trapnou psychologii :D

      Vymazat
  2. Tedy ani jednu z nich jsem pořádně neznala! :) Zaklínače se teprve chystám číst, Heroes of Might and Magic mi nic neříká a Mantichora mi v Harrym nějak unikla. Rozhodně je to ale zajímavý výběr! Fantasy stvoření bývají opravdu fantastická, mými favority jsou právě zmínění testrálové :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Harrym jsem ji taky nějak nezaznamenala, ale jsem moc ráda, že ji do Školy čarodějů dali, velice to obohatilo můj život :) A testrálové jsou moc fajn, umíš si vybrat favority! :)

      Vymazat
  3. Nevím proč, ale znám jen jednu ze zmiňovaných příšerek a to hydru, která je velmi známá. Ale poslední bytost se mi taky líbí. Je prostě jiná - svá, což je super a originální! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Já se kloním spíše k hydře :-D Pěkný článek a obrázky jsi vybrala skvělé :)

    OdpovědětVymazat
  5. Taky jsem ani jednu pořádně neznala, kromě hydry, měla bych si doplnit mezery, co? :D A ta poslední fotka je luxusní! :)

    OdpovědětVymazat
  6. A jsem ráda, že tu tak hezky fandíte hydře, já ji totiž ve skrytu duše mám stejně asi nejradši :) A samozřejmě děkuju za pochvalu výběru obrázků a tak vůbec :)

    OdpovědětVymazat

Konstruktivní kritika se přijímá, urážky a sprosťárny se mažou. A samozřejmě díky za každý komentář :)