pondělí 23. června 2014

Moje nej: odkazy na Kinga

Ahoj všem! Jestli snad někdo po žebříčku nejhorších obálek čekal, že se tentokrát podíváme na ty nejhezčí... tak jsem vás převezla :) Vzpomněla jsem si totiž na pár případů, kdy se někdo inspiroval Kingem, a mě to náramně potěšilo. Takže jdeme na to, moje nejmilejší tři (a jeden bonus) příklady.


30 Seconds To Mars: The Kill

Ne že by půlminutovka na Mars patřila do mého obvyklého hudebního spektra, dřív jsem ale jejich album A Beatiful Lie měla hodně ráda. A to právě díky tomuhle klipu. Není inspirován knihou, ale Kubrickovo filmovou adaptací Osvícení a musím říct, že někdo odvedl skvělou práci.



Simpsonovi. Pořád a stále dokola :)

Žlutá rodinka se Kinga nemůže nabažit. Všimli jste si, že Springfield má svoje pohřebiště domácích mazlíčků? Často lze někde v pozadí zahlédnout Kingovy knihy nebo jeho samotného. Dokonce jsou některé díly inspirovány jeho příběhy. Např. díl 13x5 podle povídky Tělo). A konečně film Simpsonovi ve filmu, který se odehrával tak trochu Pod kupolí :)

zdroj

Family Guy - Three Kings (7x15)

Simpsonovi sice Kingovi věnovali více prostoru, na prvním místě je u mě ale tenhle kingovský díl Family Guye. Bohužel kdo není na seriál zvyklý, pravděpodobně tuhle epizodu moc neocení... Taky tam jde spíš o inspiraci filmy než knihami samotnými, ale podle čeho byly natočené ty filmy, že jo :)

Už podruhé v článku se objevuje povídka Tělo a film Stand By Me (který je zkrátka úchvatný). Family Guy z něj vycucl to podstatné a je to moc fajn. Dál je ztvárněná Misery, což je kniha a film, které každému vřele doporučuji. A nakonec Vykoupení z věznice Shawshank, kdo by ho nemiloval.

Family Guy vybírá podstatné momenty, utváří si je podle svého, sem tam dloubne a hledá chyby, ale kdo tenhle seriál rád, ten si to užije. Už jenom proto, že Joe vždycky tak geniálně přijde o nohy.

zdroj

A jeden navíc. Slipknot: Spit It Out

Další hudební klip inspirovaný Osvícením. Vlastní místo si nezasloužil, tolik tam toho Kubricka zase není, ale protože Slipknot já můžu, obsazuje klip Spit It Out aspoň bonusovou příčku. A kdo by hudby neměl dost, hledá ještě Pet Sematary od Ramones :)



Setkáváte se někde s odkazy na svoje oblíbené autory?

5 komentářů:

  1. Zajímavý :-) Nenapadá mě, že bych o něčem takovým věděla :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak aspoň víš, na co se odteď zaměřovat :D

      Vymazat
  2. Jsem sem napsala tak dlouhej komentář, a on se neuložil! Grrr
    Nejlepší je ten Speciální čarodějnický díl, jak je hned první příběh parodie na Osvícení :D Pivo a telka v nenávratnu, homer zešílí vcukuletu :D
    Jinak mě ještě napadá seriál Pod kupolí, kterej má být podle knihy Pod kupolí, ale já dokoukala jen pilotní díl. Nevadí mi, když se to trochu liší nebo něco vynechají, ale Barbie jako hustej zabiják/tajnej agent? Junior jako zastydlej puberťák a šéf jako černej DJ v rádiu? Hj fakt mě to úplně zklamalo....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mohla jsi odpovědět sem, já to tu bedlivě sleduju! :D

      Vymazat
    2. Tak teď teda sem! :D Díky za připomenutí tohohle čarodějnickýho dílu, jdu ho najít a shlídnout. V těch Simpsonových je toho tak moc, že to prostě nejde všechno zaznamenat. Dáme síly dohromady a sepíšeme speciál! :D

      Vymazat

Konstruktivní kritika se přijímá, urážky a sprosťárny se mažou. A samozřejmě díky za každý komentář :)