pondělí 16. června 2014

Moje nej: obálky, které se nepovedly

Někdo knihy bere jako účelové zboží: přečíst a poslat dál. Většina jejich milovníků je ale ráda vlastní, kochá se jimi a užívá si, jak krásně vypadají. Bohužel ale v životě každého přijde chvíle, kdy narazí na knihu, kterou po dočtení rád pošle dál, nebo alespoň zahrabe do nejtemnějších hlubin knihovny. Někdy to prostě páni grafici nezvládnou...


DK
Stephen King: Puls (Beta-Dobrovský, 2006)

Jak možná víte, Puls patří mezi moje nejoblíbenější Kingovky. Ať si kdo chce říká co chce, ten příběh mě baví. Taky byla moje první, a na tu první člověk vždycky bude tak nějak s láskou vzpomínat. Ale proboha, ta obálka, co to má znamenat? Máme tady pozadí se západem slunce jako z telenovely. První font, co kdo potkal ve Wordu. A jako vrchol všeho krvácející mobil... Nevědět o co jde, čekala bych příběh o škodlivosti moderních zlých technologií. Kdo bude používat mobil, bídně zhyne při západu slunce...







DK
Hitomi Kaneharová: Autofikce (Argo, 2006)

Nebudeme si nic nalhávat, ona se nepovedla ani obálka u mých milovaných Hadů a náušnic. Ale až obal Autofikce mi způsobil noční můry. Na první pohled to možná nevypadá tak zle, ale při bližším zkoumání zjistíme, že poměrně hezká paní byla zredukovaná na podivný monalisovský úsměv a děsivé oči. Děsivé žluté oči. O kterých budete mít noční můry, jak se na vás dívají z prázdnoty. Časem sem něco napíšu i o knize samotné. Ona totiž byla zvláštní. Ale ani zdaleka ne tolik, jako uhrančivý pohled toho stvoření na přebalu. Třikrát fuj, Argo, tohle se nedělá!







DK
Clive Barker: Galilea (Classic, 2005)

A je to tu. Asi nejošklivější obálka, jakou mám doma. Cliva Barkera u nás vydavatelé tak nějak celkově nemají rádi... Abarat je nádherný, ale zbytek by člověk radši neviděl. A tohle je teprve něco. Nejen, že ta obálka je šeredná... ale ta hrůza je i na hřbetu knihy, takže na vás kouká ve dne v noci. Korunu už tomu nasazuje jen fakt, že postavy na obálce vůbec k příběhu nepatří. Jsou z knihy Noční rasa. Přesně tak. Zlý měsíční muž, divný počmáraný týpek a celá ta hrůzná sebranka vás straší, aniž by vlastně patřili ke knize...








Snad ještě pár detailů na závěr.

Poslední výkřik moderních technologií.


Paní s nejstrašidelnějším obličejem.

Snad radši bez komentáře.


Tak co, jaké obálky hyzdí knihovničku vám? :)

15 komentářů:

  1. Haha, souhlas, že se moc nevytáhli. Takhle z fleku mě žádná ohavná obálka nenapadá :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dobře, je vidět že máš v hlavě zajímavější a příjemnější věci :)

      Vymazat
  2. Souhlasím, jedna horší než druhá :/

    OdpovědětVymazat
  3. to jsou teda hodně děsné obálky :D žádná děsná obálka mě nenapadá, asi jsem na žádné hrůzy nenarazila :D

    OdpovědětVymazat
  4. Ten Puls se mi taky ukrutně nelíbí :D Je to příšerná obálka, úplně nicneříkající :D

    OdpovědětVymazat
  5. Wow, tak tyhle obálky jsou opravdu šílené!!! Třeba ten King.. šílené :D

    OdpovědětVymazat
  6. Přesně King! Tuhle knihu jsem chtěla dlouho,čekala jsem na nějaky dotisk a nic. Takze mi tez hyzdi knihovnu :-\
    A ta paní je fakt děsivá

    OdpovědětVymazat
  7. Přesně King! Tuhle knihu jsem chtěla dlouho,čekala jsem na nějaky dotisk a nic. Takze mi tez hyzdi knihovnu :-\
    A ta paní je fakt děsivá

    OdpovědětVymazat
  8. Příště dám něco krásného, nebojte :D A koukám, že jsem teda Kinga měla hodit na první místo. Ale asi už jsem si na něj časem trochu zvykla :)

    OdpovědětVymazat
  9. Ty obálky jsou fakt hrozný, hlavně ten King vypadá jak tak před dvaceti lety :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem se schválně podívala jestli to náhodou těch 20 let nebylo, a ono vydáno 2006... o to větší ostuda :D

      Vymazat
  10. Kdo bude používat mobil, bídně zhyne při západu slunce...:-DD Je to děs no, vypadá to, jakoby neměli na to, aby zaplatili dobrýmu grafikovi nebo to dohodili 20ti letému synovi kolegyně, který studuje technické kreslení a je tak trochu úchyl:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako občas mám pocit že u Bety zaměstnávají napůl slepý grafiky... když jsem teď viděla slovenský vydání od Ikaru (aspoň mám ten dojem), tak jsem normálně záviděla. A když už toc hvíli vypadá, že jim ty přebaly dělá někdo normální, tak se to zas něčím pokazí... nebejt King tak oblíbenej, nevím jak by to chtěli prodávat... :D

      Vymazat
  11. V techto pripadech s tebou vazne souhlasim, hlavne ta posledni je vazne desna!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Konečně někdo, kdo se nehrozí jenom nad Kingem! :D

      Vymazat

Konstruktivní kritika se přijímá, urážky a sprosťárny se mažou. A samozřejmě díky za každý komentář :)