pondělí 21. dubna 2014

"Cože, tys to nečetla?!" (II)

Ahoj všem! O tom, že je tu poslední dobou mrtvěji než na ranních přednáškách ze statistiky, hezky taktně pomlčíme. A protože jsem poprvé v životě doopravdy zahlcená povinnostma a vůbec nevím jak se s tím vyrovnat, asi ještě nějakou chvilku budeme taktně mlčet. Mezitím mi můžete poradit, do čeho se nejdřív pustit, abych nemusela snášet šokované pohledy, že JSEM TO JEŠTĚ NEČETLA! Minule se to vezlo na fantasy vlně, dneska si dáme tři záležitosti, které jsou ve svém žánru asi nej nej nej, a já pořád nic. 


Howard Phillips Lovecraft

zdroj

Je jedno kolik článků na tohle téma napíšu, protože jedno je jisté - za nepřečtení žádného autora se nebudu stydět tak, jako právě za Lovecrafta. Jak o sobě vůbec můžu tvrdit, že miluju horrory a nemít tohle načteno? Podle Databazeknih jsou jeho díla pesimistická, najde se v nich něco z horroru i z fantasy, je v nich plno monster a temných sil... jak to tak čtu, mám pocit, že ze mě a Lovecrafta jednoho dne budou velcí kamarádi. Četli jste od něho něco? Hodila by se mi rada čím začít :)

Frank Herbert - Duna

zdroj

Sci-fi není žánr, po kterém bych obvykle sahala. Poslední dobou se to snažím napravit prostřednictvím povídek G. R. R. Martina, ale když jsem se o tom během víkendu zmínila kamarádovi, hodil po mně opovržlivý pohled a přislíbil, že mě postupně zasvětí do scifáckých vod. A to všechno proto, abych si jednou i já mohla přečíst Dunu, cenami ověnčený vrchol sci-fi tvorby. Jen teda jestli zvládnu ty pouštní červy :)

Agatha Christie

zdroj

Detektivkám sice přicházím na chuť až poslední dobou, zatím to ale byla setkání veskrze úspěšná. A dřív nebo později bude muset dojít i na Agathu. Čte ji moje mamka, čte ji Holly z Červeného trpaslíka, čte ji kdekdo. Aby ne, tahle dáma dala světu Hercula Poirota a slečnu Marplovou. Jenom já jsem zase jednou zaostalá. Jako první bych si asi chtěla přečíst Deset malých černoušků... a to jsem neměla psát, protože teď tu písničku nevyženu z hlavy :)

Povídejte, raďte. Co jste četli, co jste nečetli, co byste chtěli číst? 

16 komentářů:

  1. Vzhledem k tomu, že o prvních dvou nic nevím a vzhledem k tomu, že na Agátě jsem vyrostla a díky ní začala opět číst, doporučuji Agathu Christie :) Deset malých černoušků je dobrá volba, případně doporučuji Smrt na Nilu nebo Pět malých prasátek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně na tebe jsem si vzpomněla, když jsem tam tu Agathu dávala :)

      Vymazat
  2. upřímně nevím jestli je Duna úplně ideální úvod do sci-fi, ale proti gustu... najdou se míň náročné kousky s větším spádem a tak :D každopádně asi nešlápneš vedle ani s jedním autorem i když je to spíše o momentální náladě, Agáta z nich bude asi nejstravitelnější :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nn, právě že mě kamarád nejdřív do sci-fi trochu uvede nějakým jiným čtením, Dunu si pak dám jako zlatej hřeb :)

      Vymazat
  3. Já osobně se do Smrti na Nilu nemůžu nějak začít. To radši Lovecraftovy povídky, to je něco! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Lovecrafta jsem také nečetla, mám na seznamu, ale kdo ví, kdy se k tomu dostanu. Scifi jsem četla jen pomálu, ale Duna se mi moc líbila :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vida, tak Dunu si zatím vážně všichni chválí... až si z toho přijdu ještě zaostaleji, že mi uniká tak vychvalovaný dílo :D

      Vymazat
  5. Asi jediné čo som čítala, je jeden diel Agathy Christie :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, to jsi o jeden díl dál než já :)

      Vymazat
  6. Duna je moje srdeční záležitost, a to jinak moc scifi nemusím. Lovecrafta taky plánuju, je to klasika, ale prý docela horor...

    OdpovědětVymazat
  7. Ja som sa k Agathe tiež nejako nehrnul , iba keď som vyhral tak vtedy :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, výhra je dobrá motivace, závidím :)

      Vymazat
  8. Od Agathy jsem pár knížek četla, ale k dalším se nějak nemůžu dostat. Ostatní ale vůbec neznám, abych se přiznala.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemůžeš jakože nebavilo, nebo máš prostě lepší věci na čtení? Ale co, pořád přede mnou máš náskok :D

      Vymazat

Konstruktivní kritika se přijímá, urážky a sprosťárny se mažou. A samozřejmě díky za každý komentář :)