sobota 15. února 2014

...a proč mám tak moc ráda knihy?

Proč mám ráda čtečku už víte, teď se s vámi podělím o to, proč miluju papírové knihy. Stojím si prostě za tím, že každé má to svoje, a všechny ty války jestli číst elektronicky nebo papírově, jsou zbytečné... forma by nikdy neměla být důležitější než to, co čtení přináší :)


  • knihy sice neočuchávám, ale zato se na ně tuze ráda dívám. Pohled na napěchovanou knihovnu je skoro tak skvělý, jako pohled na přetékající botník :)
  • když už jsme u těch smyslových vjemů, šustění stránek prostě má něco do sebe
  • pohled na pokořenou tlustou knihu ve mně vyvolává pocit, že sem fakt borec
  • vždycky vím, na kolikáté jsem straně. Kindle mi hlásí načtená procenta, není ale lepší vědět, že jsem na straně 304 a dneska jsem přečetla 102 stran? :)
  • v knize se snáz listuje a orientuje, není problém s hledáním oblíbené pasáže nebo ilustrace... a pokud jde o učebnice, tam je to úplně k nezaplacení (hlavně když je můžu znesvětit zvýrazňovačem)
  • ať máte sebeskvělejší čtečku, ilustrace na ní nikdy nevyniknou tak krásně... natožpak všelijaké mapky, které většina z nás má tak ráda


  • čtečka jako závaží moc dobře nefunguje, encyklopedický svazek se vždycky hodí víc
  • není nic lepšího, než když ve vlaku vytáhnete Kinga a ten krasavec naproti vám taky (no dobře, tohle je zatím jen ve stádiu fantazií)
  • můžete používat záložky a vyřádit se, já si třeba na zadní stranu té svojí dělám čárku za každou přečtenou knihu
  • knihy jsou prostě a jednoduše krásné, ať už díky mapkám a obrázkům nebo kvůli úžasné obálce... vystouplé písmo, zlacený nápis, ladící série... to je pak jedna radost hrabat se v knihovničce a přerovnávat knihy tak, aby vypadaly co nejlíp
  • jednou z mých zimních radovánek je opřít se zády o topení, uvelebit se na umělé kožešince, vzít si hrnek čaje a knihu a užívat si idylku... se čtečkou v ruce to nemá to kouzlo


Dala by se vymyslet ještě ohromná spousta víc nebo míň stupidních důvodů, proč milovat papírové knihy, k tomu vám ale dám prostor v komentářích :)

16 komentářů:

  1. Super dôvody, tiež mám radšej stránky ako % A s tým šušťaním... ja mám Tablet a v ňom mi niektorá aplikácia na čítanie kníh šuštanie otáčajúcej stránky aj prehrá :) (no stále je to iba náhražka)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda, to je promakaný! Líbí se mi když někdo takhle myslí na detaily :)

      Vymazat
  2. Tak ta záložka s odčárkovanými přečtenými knihami mě nadchla, to taky zavedu! :) Super článek - také miluju pohled na přeplněnou knihovnu. A na rozdíl od tebe navíc ráda ke knihám čuchám :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Začínám si připadat jako vyvrhel když to nedělám :D

      Vymazat
  3. Mám to úplně stejně. :) Za tip na čárkování přečtených knih na záložku ti děkuju, zavedu to taky. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Příběh ve vlaku, i když jen ve stádiu fantazie, mě pobavil.:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý zoznam :) Úplne s tebou súhlasím :) A okrem iného, z knihy ako hmotnej veci mám vždy pri nákupe väčšiu radosť. Žiadny stiahnutý súbor nedokáže vyvolať taký správny záchvat nadšenia ako reálna kniha. ;)

    OdpovědětVymazat
  6. Super článok !!! Presne tak ! Je to úžasný pocit pozrieť sa na hrubú knihu a cítiť ten krásny pocit, že som to zvládla. Inak ten nápad s čiarkami na záložku je skvelý, dúfam že naň nemáš autorské práva a môžem ho odkukať :D

    OdpovědětVymazat
  7. Díky za komentáře, na čárky na záložce autorský práva nemám, naopak mě potěšilo, že vás to zaujalo. Většinou to lidem přijde spíš divný :D

    OdpovědětVymazat
  8. Super článek :).
    Taky upřednostňují papírové knihy před těmi elektronickými. Na čtečku ale nedám dopustit :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) Přesně tak, obojí má něco do sebe.

      Vymazat
  9. Nemůžu to porovnat se čtečkou, protože žádnou nemám a zatím nemám v plánu ani si ji pořídit. Protože knihy jsou prostě kouzelné.
    Pohled na ně v knihovničce, dobrý pocit z přečtení (a skutečně si říkám, že jsem borec, když vidím, jak tlustou knížku jsem přečetla :D), vzhled knih a i jejich vůně, kterou já mám ráda, to všechno je něco, na co já nedám dopustit. Je to prostě závislost :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svatá pravda, i když s tou vůní to asi stejně nikdy nepochopím :D

      Vymazat
  10. Pěkný článek, já čtu ráda ve čtečce, mobilu i tabletu, ale kniha je pro mě prostě pořád mnohem lepší, lépe se v ní orientuje, také mám raději, když vidím kolik stran mi zbývá a pohled na knihovnu i očuchávání je prostě moje oblíbená činnost :) A ten příběh ve vlaku je moc pěkný :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z mobilu si to nedokážu moc představit, i když mám větší display. Ale dobře pro tebe, máš čtení kdykoliv po ruce :)

      Vymazat

Konstruktivní kritika se přijímá, urážky a sprosťárny se mažou. A samozřejmě díky za každý komentář :)