středa 4. září 2013

Seznámení s mojí knihovonou (a se mnou)

Ahoj, tak si říkám, že než tu začnu sypat svoje dojmy ze čtenářského života, seznámím vás s tím, co ráda čtu a čím disponuje moje knihovnička.
Mezi moje vůbec největší oblíbence patří mistr King a pánové Murakami a Suzuki. Nikdo (s výjimkou Kinga) ze sebe zkrátka nevyplodí nic tak psycho, jako Japonci. Vážně, jestli mi nevěříte, přečtěte si Hadi a náušnice od Hitomi Kanehara. U čtení se ráda bojím, napínám a užívám si zvláštních světů. Proto mi učaroval Barkerův Abarat (a určitě se vrhnu i na další jeho dílka). Ráda si ale počtu i trochu historie, hlavně z dob prostopášných Římanů a jejich kurtizán. A takové Paměti kata Mydláře znám taky skoro nazpaměť. A když se spojí historie a fantasy, je to úplně nejlepší. Díky za Hru o trůny, pane Martine!

Pokud jde o moji knihovnu, je mi za ni skoro hanba. Stará, rozhrkaná, plná přebytečných starých knih a lačnící po nových a dobrých. Už abych se přestěhovala někam, kde si zařídím nějakou pořádnou, a ve které budou jen tituly, které kdykoliv znova ráda vezmu do ruky.
Knihovničky mám dvě vedle sebe, spodní police bohužel nemůžu používat (smrt starým vlhkým barákům!). Foceno i s autentickou bordelem výzdobou.

Úplně nahoře jsou knihy oblíbené, darované anebo ještě nečtené. Kdybych měla vybrat nejoblíbenější, byly by to Abarat, Gejša, Dvanáct a Svět podle prota.


Dále tu máme encyklopedie, naučné a poučné tituly a něco málo do školy. Kde já bych byla bez psychologického slovníku... V piksle od mořských plodů mám zásobárnu sladkostí, ale psst :)


Moje největší chlouba a láska - sbírka Kinga (nejsem ani v půlce), pár výtisků Murakamiho a kompletní Harry. Pokud jde o Kinga, chystám seriál, ve kterém vám budu knihy postupně představovat, upozorním na to, které spolu souvisejí atd.


Po největší hanbě největší ostuda - knihy staré, oškubané a neoblíbené. Jinam se nevejdou a k prodání už taky nejsou. Vidím to na podarování antikvariátu nebo knihovně. Samozřejmě jsou tu i výjimky, jako třeba Foglarovky nebo moje oblíbené tituly z dětství (Rezinka, Divoch, James Herriot, atd. atd.)


A nakonec kategorie "co se jinam nevešlo". Polička náhodně seskupených knih. Některé mám ráda (Pianista, Andersonovy pohádky), některé ne (S pečetí viny) a většinu jsem vlastně ani nečetla. Tak aspoň vím, do které police sáhnout, kdybych neměla co číst. Ale to teď nějakou dobu opravdu nehrozí :)


A abych nezapomněla, moje záložka. Vystřižená z cereálií bývalého spolubydlícího (i naše wifi se jmenovala Hello Kitty :D). Za každou přečtenou knihu si udělám čárku. Já vím, je jich tam žalostně málo. Z toho viním částečně školu a částečně fakt, že poslední dobou čtu hlavně na Kindlu a za ebooky si čárky nedělám.



Jak jste na tom vy? Jste na svoji knihovničku hrdí, nebo je vám za ni hanba jako mně?

8 komentářů:

  1. Já momentálně čekám na rozšíření knihovny, protože knih díky spolupráci s nakladatelstvím začíná přibývat nějak rychleji a místa je málo.:-)
    Jinak, za staré knihy ti hanba určitě být nemusí, já jich mám spoustu, oblíbených i neoblíbených, ale vyhazovat je nechci. Líbí se mi, představovat si, kdo je všechno četl, od čeho je asi tenhle flek, atd.:-) Ráda budu mít v knihovně tituly starší než jsem já.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych ráda rozšiřovala, ale není kam, tak hledám knihám nový domovy, aby jednou třeba někdo mohl přemýšlet, kdo je měl v ruce a od čeho jsou který fleky :) A hlavně abych je mohla vyměnit za nový, který si teprve zaflekatím :D Ale samozřejmě je i spousta takových, který u ruky nedám ani kdyby vypadaly sebehůř (a že jich tu mám!).

      Vymazat
  2. Aaa těším se na seriál Kingovek, chci si nějakou přečíst ale nevím odkud začít😊. Pěkná sbírka!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Pomalu se na tom pracuje, potřebovala bych ale nějakýho popoháněče :) Je těžký poradit nějakou "první" knížku... u mě to byl Puls a evidentně to zafungovalo :D

      Vymazat
  3. Krásná knihovna! Já miluju fantasy (jezdím na larpy) a Stephena Kinga :) Takže dávám do oblíbených :)
    Taky mám takovej "knižní" blog. Nepíšu jen o knihách, ale i o různých praktických věcech a o tom, co mě napadne :)

    Teď zrovna čekám až mi dojdou nové knihy :D A nedávno jsem dočetla TO :)

    http://kralikvkrabici.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Paráda, larpy jsou super, jen neznám nikoho, s kým bych mohla jezdit, takže závist převeliká! TO je jedna z mých nej Kingovek :)

      Vymazat
  4. Pěkná knihovna.

    Je super, jak se ti prohýbají police.

    Já mám část knížek v obýváků po skříňkách a teď nedávno jsme si udělali police v ložnici, jedna už je narvaná a teď druhá metrová čeká, až se zaplní, což asi nebude dlouho trvat. :)
    Pořád potřebuju nějakou knížku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych potřebovala nějaký police, tady mám jen málo volnýho místa, a to nejspíš zaplní objednávka z Levných knih. Až jednou budu bohatá, udělám si místnost jen na knihy :D

      Vymazat

Konstruktivní kritika se přijímá, urážky a sprosťárny se mažou. A samozřejmě díky za každý komentář :)