sobota 21. září 2013

Moje Kingovky (I): ty nejlepší

Ahoj, vítám vás u prvního dílu "seriálu" (to zní přehnaně vznešeně) o mých kingovkách. V pár větách se vám vždy pokusím představit danou knihu, co mě na ní baví, čím se vyznačuje, a proč byste si ji měli (nebo neměli) přečíst i vy. Bavte se :)


PULS
Žánr: horror
Nakladatelství: Beta - Dobrovský
Počet stran: 328
Moje hodnocení: 5/5

"Jev, který vešel ve známost jako Puls, začal 1. října v 15:03 hodin východního pásmového času."
Clayton Riddel. Muž, který jako první zaznamenal podivné chování kolemjdoucích a zvláštní dopravní nehody. Muž, který se od kreslení komixů dostává k boji o život a pátrání po rodině. To všechno kvůli viru šířícímu se mobilem. Protože kdo v dnešní době nemá mobil?

Záhadný virus mění jinak inteligentní lidi v blábolící a agresivní "telefoňáky". Netrvá to dlouho a zbude jen pár jedinců, hledajících bezpečnou zónu. Přiznám se, že mě samotnou jejich osud nezajímal tak moc, jako osud kocoura, kterého jeho páníček musel opustit (nebudu vám říkat, jak to s ním dopadlo, a jestli se to vůbec dozvíte).
Tohle byla první kingovka, kterou jsem kdy četla. A i když na Databázi knih možná nemá dobré hodnocení, já ji mám moc ráda. Děj má spád, pořád se objevují noví, zajímaví lidé (a telefoňáci) a na Kinga je psána podivně jednoduše (žádné velké návraty do minulosti nebo miliony vnitřních myšlenek postav), proto bych ji s klidem doporučila i "začátečníkům". Bát se ale nebudete, tady jde spíš o akci a napětí. Podaří se Claytonovi najít jeho rodinu? A co se stane s kocourem? A ještě něco - proč má ta kniha tak škaredou obálku?

TO
Žánr: horror, mysteriózní
Nakladatelství: Beta - Dobrovský
Počet stran: 1016
Moje hodnocení: 5/5

"Ty hrůzy, jež neměly ještě osmadvacet let skončit - jestli potom vůbec skončily - začaly, pokud vím či mohu říci, lodičkou z listu novin, která plula strouhou, naplněnou deštěm."
A úmrtím chlapce George, který si lodičku pouštěl. Bill, Beverly, Ben, Richie, Stanley, Eddie. Šest dětí, které se spolu pokusí zničit zlo, které ovládlo Derry, jinak poklidné městečko v Maine. Šest dětí, které vyrostou v dospělé lidi a znovu se o ten samý úkol pokusí o 28 let později. Uspějí?

Nebudeme si nic nalhávat, To je sice jedna z nejlepší kingovek co jsem kdy četla, ale jako první volbu bych ji asi nikomu nedoporučila. Nejdřív je potřeba trochu si zvyknout na Kingův styl. Spousta věcí zůstává nevyřčených, vnitřní myšlenky postav často prerušují věty v půlce a občas aby se prase vyznalo v tom, jestli jsme zrovna v přítomnosti nebo minulosti. Tím se ale určitě nenechte odradit, protože každá - KAŽDÁ z těch tisíci stran je skvělá.
Strhující příběh plný prvních (i druhých a dalších) lásek, napínavých okamžiků a zla, které číhá na každém rohu. Setkáme se zde se Želvou (a kdo četl Temnou věž, ten se se Želvou setkal i tam), s klaunem Pennywisem a jeho oranžovými knoflíky, s umyvadlem, které byste doma určitě nechtěli... a koneckonců i s obyčejnými šikanátory. Tahle kniha má všechno: nafukovací balonky, sex, akci, napětí, chvíle hnusu i chvíle strachu. A jestli jste snad měli rádi klauny, asi si to brzo rozmyslíte :)

FILMOVÁ ADAPTACE

zdroj
To, 1990 (USA/Kanada)
Tak tenhle film mě zklamal. Nejlíp to asi vystihuje komentář, který jsem k filmu kdysi dala: Klady: Pennywise. Zápory: zbytek. Jedna hvězdička za klauna, druhá za ty chvíle, kdy jsem se tak nasmála, a třetí za těch pár scén, které mě mile potěšily, i když jich bylo minimum. Moje hodnocení: 3/5.

Co vy? Znáte Kinga? Čtete Kinga? Milujete Kinga? :)

14 komentářů:

  1. Puls jsem kdysi začala číst a nedočetla, jelikož jsem to musela vrátit do knihovny, už dlouho se k tomu chci vrátit :)
    A TO je prostě boží...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doufám, že ten Puls někdy dočteš, schválně co si o něm budeš myslet ty :)

      Vymazat
  2. Myslím si, že tvůj blog je úžasný! Až se to tu více zaplní bude to super! Už jsem tvůj pravidelný čtenář a jsem zvědavá jak se to tu vyvrbí :) Kinga jsem zatím nečetla, ale jakmile bude čas na to jít do knihovny, mám pár knih co potřebuji přečíst :)

    Budu ráda, když zavítáš ke mě na blog :)
    http://lenkaungrova.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, děkuju moc, ani nevíš jakou jsi mi udělala radost! :) Na Kinga se určitě někdy vrhni, stojí to za to. A na blog mrknu, pořád hledám něco ke čtení :)

      Vymazat
  3. Ahoj, ja som veľký fanúšik S. Kinga. Na mojom blogu nájdeš pár recenzií, ale už som s blogovaním prestal. Skôr ma nájdeš na mojej FB stránke venovanej práve tomuto autorovi. http://on.fb.me/19TRVUU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je škoda, blogů s Kingem potkávám málo...

      Vymazat
  4. pěkný seriál - budu sledovat, King je můj neojblíbenější. Určitě si nechám i nějaké jeho dílo doporučit. To je úžasné a chystám se ho přečíst znovu a Puls je taková jednohubka se skvěle děsivým námětem. Nejvíc mě zatím dostala série Temná věž.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Temná věž je skvělá, ale to nejlepší - konec, mě teprve čeká, spoléhám na Ježíška :D Za sebe určitě můžu doporučit Nespavost, Nezbytné věci a Dolores Claiborne (a v souvislosti s ní i Geraldovu hru). A sama taky uvítám nějaký tipy, mám pocit, že nejsem ještě ani v půlce jeho děl :D

      Vymazat
  5. Co bys doporučila jako první kingovku? :)
    http://dawardrobes.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jej, to je hrozně těžká otázka, už jen proto, že jsem nečetla všechny... :)
      Jestli se chceš bát, tak zkus Řbitov zviřátek, jestli máš chuť na něco trochu milýho a trochu staršidelnýho, zkus Holčička, která měla ráda Toma Gordona. A kdybys měla náladu na trochu akce a pejsků, Cujo není úplně špatnej :) Ale každej by ti asi doporučil něco jinýho :)

      Vymazat
  6. Jediný autor o ktorom hovorím, že je môj obľúbený. Inak by ma nikto nenapadol pretože ostatných beriem ako nejaké chvíľkové zábavky, flirty ale King je láska, chápeš. :D
    A keď som sa niekde dozvedela, že existuje seriál podľa jeho kníh, či inšpirovaný, proste niečo také.
    TO BOL ŠOK! D Že : MUSÍM, musím vidieť, hneeeeď!
    Plus - to je u nás Mobil. A ten som čítala. Myslím, že ma párkrát zamrazilo a tú knihu som zhltla ako všetky od neho. Také fajn, považujem to skôr za priemernú „kingovku“ .
    Ale čo skutočne môžem je Mizéria. Tá je to najdesivejšie, čo som čítala.
    Nielen od neho.
    Celkovo.
    Zbožňujem na tej knihe to, že ak keď viem, čo bude nasledovať s každým ďalším prečítaním sa viac bojím.

    A TO som ešte nečítala. TO je príliš hrubé a aj keby...tak zatiaľ nemám čas chodiť do knižnice. Ale TO by som napriek TOMU problému s časovým rozvrhom chcela prečítať. Cítim, že TO bude fakt TO...jedno z najlepších.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Misery jsem ještě nečetla, a je mi za to hanba, každej si ji strašně chválí, skoro stejně jako To :)
      S adaptacea to mám taky tak, jak je něco podle Kinga, hend na to jdu koukat, i když to většinou bejvá bída... ale jak říkáš, King je láska a co by člověk neudělal pro lásku :D

      Vymazat
  7. To jsem právě zařadila zatím jako mou nejoblíbenější knihu vůbec, včera jsem dočítala pár posledních stránek a bylo mi z toho smutno, nejradši bych ji četla znova, tak mě To dostalo :) Za pár let si ji přečtu určitě ještě jednou :) furt si přemýtám v hlavě : Tlačí pěstmi na ty sloupy a přesto tvrdí, že vidí duchy, Pancho Vanilla, Hyjéé Stříbrňáku, do cvalu! a taky …já jsem želva,synu. Já stvořila vesmír,ale prosím,nedávej mi to za vinu, měla jsem bolení břicha… prostě úžasná knížka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tlačí pěstmi na ty sloupy... mám v hlavě dodneška, toho se nikdy nezbavím :) Jsem ráda, že nejsem jediná na koho to zapůsobilo :D Jak o tom píšeš, mám chuť se znovu začíst!

      Vymazat

Konstruktivní kritika se přijímá, urážky a sprosťárny se mažou. A samozřejmě díky za každý komentář :)