středa 25. září 2013

Knižní detektiv

Ahoj všem! I když je tenhle Ettelëin tag staršího data, rozhodla jsem se ho udělat, tak mi snad prominete, že jsem tak pozadu :) A kdo ho má taky za sebou, šup odkazy do komentářů!

Cílem je v knihovničce najít:
1) knihu, která má na svém obalu nebo názvu "knihu"
Ingrid Andersonová: Moje první knížka o kočkách, kterou jsem letos dostala k narozeninám od kamarádky, protože moc dobře ví o mojí kočičí posedlnosti :)

2) klasiku
Charles Dickens: Oliver Twist. K Oliverovi jsem měla silně ambivalentní vztah. Byly tam části, kdy jsem nemohla přestat číst, protože jsem chtěla vědět co bude dál... a pak části, kdy jsem měla chuť knihu prohodit oknem, ale samou nudou jsem na to neměla sílu.


3) obálku se zvířetem
Kobie Krügerová: Rodina z divočiny. Kniha, díky které je mým životním snem podívat se do Jihoafrické republiky.

4) knihu v cizím jazyce
John Boyne: The boy in the striped pyjamas je kouzelná kniha o dvou chlapcích, kteří nechápou, proč každý musí být na jiné straně plotu.


5) knihu se třpytivým obalem
Svátek a Steklač: Kat katem kata. Přísahám, že to zlaté písmo se leskne a blýská :)

6) obal, na kterém jsou pouze písmena
Thomas Glynn: Sexuální praxe je asi největší odpad, co jsem kdy držela v ruce. Jestli se tímhle někdy někdo řídil, potěš pánbůh...


7) knihu, jejímž hlavním hrdinou je chlapec/muž
Wladislaw Szpilman: Pianista. Protože kdo je větší hrdina než někdo, kdo přežije válku?


8) nejstarší knihu v knihovničce
Jaroslav Foglar: Chata v jezerní kotlině. Roku 1946 věnováno mojí pratetě.


9) knihu, která není YA
Markýz de Sade: 120 dnů Sodomy. I když je mi jasný, že to čtou hlavně puberťáci :)

10) obal knihy, který je namalovaný (není na něm fotka)
J. K. Rowling: Harry Potter. Snad jste si nemysleli, že ho doma nemám?


11) nejtlustší knihu
Stephen King: Svědectví. Četla jsem sice i silnější kousky, ale v knihovně je můj největší tlusťoch tohle.

12) jakoukoliv jinou věc než knihu
Svíčky, ty já ráda.


13) knihu, která nepatří do žádné série, stojí samostatně.
Koji Suzuki: Temné vody. Moje nejoblíbenější povídková kniha na světě.

14) obálku, na které je oko
Arthur Golden: Gejša. Jeden z mála případů kdy se nemůžu rozhodnout, jestli mám radši knihu nebo film.


15) obálku, která se nepovedla
Stephen King: Puls. Má vůbec smysl se o tom bavit? Tohle je hnus.

16) fiktivní/skutečný deník
Deník Anny Frankové. Ani kdyby mi někdo nabízel milion, tak tuhle knihu nedám z ruky.


17) obálku, na které je meč či jiná zbraň
Paul Hoffman: Levá ruka boží. Tohle mě kdysi dost bavilo, možná bych si to někdy měla znova přečíst.


18) nejpoškozenější knihu
Václav Čtvrtek: O Rumcajsovi a loupežnickém synku Cipískovi. Jak můžete vidět, tuhle knihu jsem v dětství obzvlášť milovala :)


19) knihu s ilustracemi
Clive Barker: Abarat. Úžasný fantasy příběh s nejkrásnějšími ilustracemi.


20) knihu, jejíž název začíná na písmeno "Z"
Stephen King: Z Buicku 8. Spolu s Blazem nejslabší kingovka co jsem kdy četla...


A to by bylo. Máte/znáte některou z těchto knih? 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Konstruktivní kritika se přijímá, urážky a sprosťárny se mažou. A samozřejmě díky za každý komentář :)